neděle 3. července 2011

Kdo chodí do stálých expozic MG?

Já. Jinak asi nikdo. Aspoň pokud nepočítám různý muzejní noci, to naopak nechodím do galerií já, protože tam není k hnutí. Co tam ty lidi žene? Pokud to, že je to zadarmo, možná je chyba v propagaci. Zadarmo stálé expozice MG můžete navštívit každý první pátek v měsíci. Moc lidí to asi nevyužívá, protože v pátek jsem byla v Místodržitelském paláci jediným návštěvníkem a kustodi mě vítali málem s fanfárou. A pokud si vzpomínám, vždycky jsem tam byla sama nebo s tím, s kým jsem tam přišla. Připadám si vždycky divně, když jsou na mě kustodi tři :-)

Možná lidé chodí raději na aktuální výstavy. Stálá expozice tu přece bude pořád, Rubens při nejhorším visí i ve Vídni a madony nesežral červotoč 600 let, tak ještě chvíli vydrží. MG vymyslela pro zpestření akci Dostaveníčko. Dostaveníčka se odehrávají uvnitř stálých expozic MG, v nichž se vždy na čas objeví díla z jiných sbírek galerie. Důvody jejich střetnutí mohou být různé. Potkávají se díla moderní se starým nebo užitým uměním. Jejich úkolem je vytrhnout návštěvníka ze stereotypního pohledu a nutit ho přemýšlet. Nápad se mi moc líbí.

3 komentáře:

  1. Tohle je moje bolavé místo, co jsem v B., ještě jsem v žádné galerii ani muzeu nebyla (jo, vlastně byla, v Technickém). Pořád říkám, že bych šla, ale skutek utek.
    Co se týče muzejní noci, nemyslím, že jde jenom o vstup zdarma, člověk má prostě pocit, že se účastní nějaké cool akce. Ale taky už se bez těch front obejdu.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to napravíme, jen co malý trochu povyroste, což?

    OdpovědětVymazat